Reklama

Šéfredaktorka Valentina trénuje na půlmaraton: kolik už uběhne za necelé tři měsíce tréninku?

Pořád ji to tak baví?
11047

Pokud si myslíte, že mě to omrzelo a prvotní nadšení opadlo, jste na omylu! Baví mě to pořád stejně a už teď vím, že až budu mít po dubnovém závodě, tak rozhodně nepřestanu.

Minule jsem se s vámi rozloučila s informací, že uběhnu 6 km. Tak teď už můžu hrdě říct, že jsem dala v klidu 10 km v čase přesně jedné hodiny. Je to sice jen půlka (dobře, dobře, ještě o trošičku míň), ale vím určitě, že těch 21 km začátkem dubna uběhnu. Protože posun v tom, že mi běhání už nedělá takové problémy, jednoduše na svém těle cítím. A časy se mi lepší.

Moje trenérka Danča dokonce tvrdí, že bych půlmaraton měla zvládnout pod dvě hodiny. Zní to hezky, ale ještě s tím radši nechci souhlasit, protože takovou vzdálenost jsem si ještě ani jednou „neoťukala“ a netuším, jak moc mě zmůže. Do mého velkého dne zbývají tři měsíce, takže Danča během tréninků od ledna pěkně přitvrdila. Jen tak nějaký klus už mě s ní nečeká, tomu se můžu věnovat, když vybíhám sama. S ní si teď ve velkém užívám spíš intervalové běhy, kde se střídá pro mě příjemná rychlost s tou, která mi už tak úplně příjemná není. Ale zatím jsem to nikdy nevzdala. A to mi párkrát bylo ouvej, nebudu vám lhát.

Nejzajímavější zjištění pro mě bylo, že když jsem se jedno ráno probrala celá bolavá, a měla sto chutí trénink zrušit (ale neudělala jsem to!), tak mi intervalový běh naopak pomohl svaly rychleji regenerovat. A ten následující den mě nebolelo už vůbec nic. Z mého pohledu je to nepochopitelné, ale tělo tak prostě zafungovalo.

Nejvíc pyšná jsem na to, že jsem se na běhání nevykašlala ani v období vánočních svátků, kdy jsem chtěla jen ležet v posteli a koukat na pohádky. Každý druhý den jsem se k tomu jednoduše dokopala a nemusel mě pak trápit špatný pocit ze sebe samé. Takže nebylo třeba ani novoročních předsevzetí, že začnu více sportovat. Poprvé v mém životě. Vzhledem k tomu, že jsem svátky trávila na chalupě, tak mě čekaly trochu obtíženější podmínky, co se počasí týče. Zima, sníh, a pak bohužel i pořádná břečka, když 30. prosince odpoledne začalo vydatně pršet. Opravdu ale platí, že když jste dobře oblečení, tak se dá krásně běhat i v zimním období. Hlavně nevybíhejte bez čelenky nebo čepice, ať hned nenastydnete. To je základ. Zapomeňte na odhalené kotníky, léčit achillovku není žádná legrace! Já nevynechávám ani rukavice adidas running Climawarm, které si občas schovám do kapsy, když se dostatečně během zahřeju. Navíc s nimi můžu i bez problému přepínat písničky na mobilu, mají totiž vodivé konečky prstů. Ještě jsem nedospěla tak daleko, abych delší běhy zvládla sama bez motivační hudby.

A co mě čeká teď? Tréninky 4krát týdně a navyšování kilometrů. Tři měsíce utečou jako voda. Já budu navíc v následujících měsících celkem hodně cestovat, takže bude výzva s časovými posuny dodržovat stanovený plán. O tom, jak jsem ji zvládla, zase příště!

Vaše Valentina

sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Anketa
Odpovězte na naši otázku a v příští JOY zjistíte, kolik čtenářek má stejný názor stejně jako vy!

Kdy vybíráte letní dovolenou?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama