Reklama

Využijte teplé dny a posilněte svou imunitu před příchodem podzimu!

Patříte k těm, kteří s příchodem podzimních plískanic vykoupí lékárnu v domnění, že s vitamíny od A-Z zůstanete zdraví?
11746

Tak schovejte peněženku a vězte, že za posílení imunity je třeba bojovat i na jiných polích. Největší úspěchy mají ty nejjednodušší triky a nejlevnější metody, jakými jsou zejména kvalitní spánek, zdravá strava, otužování nebo dostatek pohybu. 

Spěte do růžova 6-8 h denně. Budete odolnější nejen vůči všude poletujícím bacilům, ale vyhnete se i kruhům pod očima, únavě  a špatné náladě. Před ulehnutím do postele zkuste vypnout topení a pořádně vyvětrat. Čerstvý vzduch udělá s vaším tělem divy. Budete se cítit  odpočatější, svěžejší a plní síly. Každé ráno začněte sklenkou teplé vody s citrónem a lehkým cvičením, ideálně jógy, která spojí příjemné s užitečným – aktivuje tělo a pohladí mysl. Zkusit můžete např. krátkou sestavu Pěti Tibeťanů nebo Pozdravů slunci. Ráno nezapomeňte na zdravou snídani, která by měla obsahovat dostatek polysacharidů (celozrnné pečivo, snídaňové cereálie s podílem celozrnné složky), bílkovin (jogurt, sýr, tvaroh, vejce, libová šunka) a kvalitních tuků (margaríny, máslo, ořechy) a samozřejmě ovoce či zeleninu. Na doplňování vitamínů, pestrý jídelníček a pitný režim myslete po celý den.

Otužujte tělo, a to hned několika způsoby. Při sprchování střídejte teplou a studenou vodu – tělo tak prokrvíte a podpoříte správnou činnost lymfatického systému. Střídavými proudy navíc zpevníte pokožku v problematických partiiích, jako jsou boky nebo bříško. Pokud přitom chcete pokožku opravdu rozmazlit, vezměte si do sprchy pomocníka v podobě scrubu, který pleť nejen prokrví, ale zároveň hydratuje a regeneruje. V případě, že máte pocit, že na vás něco leze, zkuste si do koupele přidat pár kapek přírodního éterického oleje - třeba z eukalyptu a kafrovníku.

Hýbejte se a využijte k tomu každé příležitosti. Zocelíte nejen imunitu, ale i svaly. Dvě mouchy jednou ranou zabijte už během cesty do práce – zkuste chodit pěšky. Že to máte daleko? Popojeďte kousek MHD, vystupte o pár zastávek dříve a zbytek dojděte. Uvidíte, jak vás krátká ranní procházka probudí.  To samé můžete praktikovat odpoledne nebo při jakékoliv cestě kamkoliv. Kromě každodenní chůze a ranního protažení si naplánujte i pravidelná cvičení, a to aspoň 3x týdně. Nemusíte zrovna chodit do posilovny a zvedat činky. Postačí např. lekce tance nebo dynamičtější jógy. Velmi účinný je jogging v přírodě nebo v městském parku. Při pohybu na čerstvém vzduchu okysličíte tělo a posílíte obranyschopnost.  Pokud vás běhání nebaví, domluvte se s kamarádkou. Uvidíte, že se vzájemně „vyhecujete“ a novou tradicí získáte společné zážitky. Kromě imunity tak utužíte i dobré vztahy.

sledujte nás na instagramu
Reklama
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama