Reklama

Sport & jídlo: Víte, jak správně jíst před a po cvičení?

Nevěřili byste, kolik sportovních nadšenců v tom tápe!
10040

Samozřejmě záleží na tom, v jaké části dne se chystáte sportovat, ale základ je vždy stejný.

Před cvičením

Jednou z častých chyb je cvičení s prázdým žaludkem. Na jakýkoliv pohyb je třeba energie a pokud ji tělo nemá dostatek, tak se to projeví motáním hlavy nebo třeba nevolností. Jídlo těsně před cvičením však také není správně, mezi posledním pokrmem a fyzickou námahou by měla být asi šedesátiminutová pauza.

A co tedy jíst hodinu před sportováním? Rozhodně ne nic příliš tučného nebo sladkého. Ideální jsou lehce stravitelné potraviny - celozrnné pečivo, nízkotučné potraviny s vyšším obsahem sacharidů (ovoce, müsli tyčinky bez polevy, lehce stravitelné smoothie) nebo fitness proteinové tyčinky.

Po cvičení

Jídlo po se liší podle toho, čeho chcete cvičením dosáhnout. V každém případě je však dobré nechat tělo 30 až 60 minut odpočinout a regenerovat.

Cíl zhubnout: Po sportu nechte tělo spalovat, s jídlem vydržte klidně až devadesát minut a pečlivě zvolte to, co si připravíte. Nejlepší variantou jsou bílkoviny doplněné sacharidy (např. čerstvý zeleninový salát s drůbežím masem).

Cíl nabrat svalovou hmotu: Asi 30 minut po cvičení si dejte banán, speciální tyčinku nebo třeba džus, prostě jakoukoliv zdravou sacharidovou bombu a do dvou hodin pak ještě pokrm bohatý jak na bílkoviny, tak i na sacharidy (kuřecí maso s rýží nebo s bramborem plus zeleninu).

sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama