Reklama

Fit inspirace: Jak jíst venku a mít kalorie pod kontrolou

Pozvání na večeři, oběd s kámoškou, kávička s kolegyní...
11735

Jsou pozvání, která se neodmítají nebo je zkrátka odmítnout ani nechcete. Jak se ale stravovat venku a neohrozit vaši vysněnou postavu? Je to snadné, jen musíte dodržovat pár zásad, které vaší fuguře neublíží. Nebo alespoň ne víc, než je nutné. Které to jsou?

1. Objednávejte si bílkovinu a přílohy zvlášť. Jen tak získáte přesný přehled o tom, kolik čeho sníte. Jasně, těstoviny se smetanovou omáčkou a masem vypadají skvěle ale mají taky mnohem víc kalorií, než je potřeba, pokud si hlídáte váhu. Objednejte si maso nebo rybu, přílohu ( ideálně zeleninu ) zvlášť a sami si pocitově určete, kolik sníte.

2. Pití. Všude na vás čeká lákavá nabídka nejrůznějších domácích limonád, smoothie nebo freshů. Pozor! Označení domácí nebo fresh rozhodně neznamená bez cukru nebo zdravé. Naučte se objednávat vodu s citronem ( s mátou, plátkem okurky, pomerančem... ) a mějte tak tekuté kalorie pod kontrolou. Ano, i ty tekuté se počítají!

3. Saláty a dresink. Často jsou saláty "máčeny" v dresinku víc než je potřeba. I tenhle problém se ale dá vyřešit. Poproste číšníka aby vám kuchař naservíroval dresink zvlášť a vy si ho do salátu přidáte sami. Nekonzumujte zbytečné kalorie tam, kde nemusíte.

4. Jakou úpravu masa zvolit? Jednoznačně grilovanou. Grilováním ušetříte spoustu kalorií díky menšímu množství použitého tuku. Navíc je tahle úprava masa i mnohem zdravější.

5. Objednávejte si to, co znáte. Pokud název jídla neznáte a nevíte, co se pod ním skrývá, neriskujte. Vsaďte na osvědčenou klasiku a nic vás nezaskočí.

6. Dezert. Neobejdete se bez sladké tečky na konci vašeho oběda? Pak máte několik možností. Můžete si objednat čerstvé ovoce, které vám dezert skvěle nahradí. Varianta je také vyzkoumat, co "nejmíň škodlivý dezert" ( rozumějte ten, co má nejmíň kalorií nebo je nejmíň tučný ) a ten si poručit nebo si zkátka dát, na co máte chuť a rozdělit se s vašim protějškem. Sdílené kalorie = poloviční kalorie.

7. Káva. Určitě zapomeňte na kávy s litry mlékem, kopou šlehačky a nejrůznějšími topingy. Pokud máte na kávu chuť, objednejte si klasickou černou kávu bez mléka. Povzbudí vás mnohem víc a kalorie zůstanou pod kontrolou.

sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama