Reklama

Be fit: Zařaďte do svého jídelníčku tuky, které vám pomohou zhubnout

Jste právě v dietě nebo jste se pozvolna vydali na cestu za dokonalou postavou?
11767

Pak byste se určitě neměli vyhýbat tukům! Nejsou totiž tuky, jako tuky...

Dávno jsou pryč doby, kdy jsme na každém kroku slyšeli, že tuky jsou nepřítel číslo jedna, pokud jde o bezchybnou postavu. Doby, kdy se tvrdilo, že pokud chceme zhubnout, tuky musíme radikálně vyřadit. Dnes je vše jinak. 

Některé tuky jsou totiž pro naše tělo dokonce důležité a nepostradatelné. Například ty, které dopomáhají k udržení zdravého srdce nebo ty, díky kterým hubneme. Těm říkáme nenasycené a potřebujeme je ke správnému fungování těla. 

Naopak nasyceným tukům bychom se měli vyhnout i v období, kdy ručičku na váze neřešíme. Nejsou pro tělo důležité, snadno se usazují, ucpávají cévy a mají na svědomí i vysoký tlak. Tyhle tuky tedy opravdu raději ne.

Pokud se tedy toužíte zdravě stravovat ( a hubnout ), zařaďte do vašeho jídelníčku následující potraviny, plné zdravých tuků. Které to jsou?

Avokádo. Avokádo zažívá v posledních letech obrovský boom a to právem. Je plné zdravých tuků, vlákniny a vitamínů, které jsou i při dietě naprosto v pořádku. Navíc budete mít díky pravidelné konzumaci avokáda i lepší pleť a zářivější vlasy. 

Losos. Losos je sice jednou z nejtučnějších ryb, obsahující vitaminy D, A, B12 a jód ale ani to mu nebrání stát se oblíbenou potravinou v dietních jídelníčcích. Má lehké, snadno stravitelné maso, které obsahuje omega 3 mastné kyseliny. A omega 3 mastné kyseliny pomáhají ke spalování tuků. Hurá.

Sýry. Že sýry a dieta nejdou dohromady? Omyl. Sýry obsahují živočisné bílkoviny a tuky, díky kterým budeme mít pocit dlouhodobého nasycení. Vybírejte si ale samozřejmě kvalitní sýry a věnujte se informacím na etiketách.

Hovězí maso. Ideální oběd nebo večeře? Steak se spoustou zeleniny! Hovězí maso má vysoký obsah vitaminů, které podporují spalování, proto ho z jídelníčku nevyřazujte ani, když redukujete váhu.

Oříšky. Skvělá paměť, imunita, spousta vitaminů a pocit nasycení. To vše umí ořechy. Nebojte se je přidat ráno do ovesné kaše nebo jimi dochuťte třeba salát. Dobrou chuť!

sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama