Reklama

Ruční práce: Tajemství tvorby návrhářky Anny Tejklové

Jak se stát úspěšnou módní návrhářkou? Inspirujte se rozhovorem s Annou Tejklovou.
11663

1) Jak vás napadlo přejít od malířství k navrhování šatů?

Na tom je skvělé, že jsem právě od malířství neodešla, naopak jsem na něm svou oděvní značku Anna Anna postavila. Založila jsem ji po narození druhého syna, protože jsem chtěla práci, která by se dala dobře skloubit s péčí o rodinu. Ručně malovaná trička a šaty jsem začala prodávat přes internet, a získala si tak první nadšené zákaznice. Nyní navrhuju i tištěné látky, což umožnilo rozšířit výrobu.

2) Jak vypadá celý proces tvorby/malby? Každé šaty malujete ručně?

Vše začíná u výběru kvalitní látky, protože bych nikdy nemařila hodiny mravenčí ruční práce na nějaký vetchý hadr. Dlouhodobě spolupracuji s českou firmou Látky Mráz, která na objednávku dodává prvotřídní úplety, na jejichž kvalitu se mohu spolehnout. Pokud šijeme na míru, nejdříve probereme představy zákaznice. Potom následuje měření a několik zkoušek u mé skvělé krejčové Oli. Samotná malba látky je pro mě paradoxně to nejjednodušší, protože tu práci miluju. Jen občas mě bolí ruka, když zjistím, že je už odpoledne a já se celý den od práce skoro neodlepila...

3) Navrhujete jen oblečení, nebo i doplňky?

Vyrábíme především oblečení, ale v poslední době se přidaly kabelky a čepice a mohu už teď prozradit, že v příští kolekci budou i ručně malované boty. Jak jinak než na vysokých podpatcích.

4) Bylo těžké založit si vlastní oděvní značku a prosadit se na trhu? 

Mám štěstí, že dělám něco specifického a neokoukaného, a tak jsem celkem rychle našla spokojené zákaznice, které mě doporučují dál. Další štěstí je podpora rodiny, například moje sestra Michaela je součástí značky Anna Anna, od začátku mi ve všem pomáhá a hodně se s ní radím. Ohromně mě také baví prodávat a mluvit s lidmi, každý veletrh jsem vesele prostála na 20 cm podpatcích a považovala ho za společenskou událost roku. Obzvláště motivující je skvělá zpětná vazba od zákaznic (i jejich mužů), za kterou jsem neskutečně vděčná. Nic mi neudělá větší radost v práci než právě jejich nadšení. Je to pocit naplnění a štěstí, že se ženy v mých šatech cítí krásnější a sebevědomější. Jsem vděčná, že mohu tuto práci dělat. Vděčnost cítím i za možnost spolupráce se skvělými lidmi, jako je moje krejčová Oli. Jsem ráda, že můžeme vytvářet výjimečné a kvalitní věci. Takže i všechna náročnější období stála za to, člověk si pak toho vydřeného úspěchu víc váží.

5) Trvá dlouho, než vytvoříte jedny šaty a celou kolekci?

U šatů záleží, jak jsou rozměrné a jak náročný je malovaný motiv. Některé šaty s šrafovanými ornamenty trvají desítky hodin, třeba malba na samet či síťku s vykládáním kamínků je časově hodně náročná. Kolekci připravujeme většinou půl roku.

6) Jak často přicházíte s novou řadou, je to každou sezónu, nebo jen jednou ročně?

Jednou ročně, ale jsou v ní obsaženy tři kolekce. Jedna Byznys z autorských tištěných látek, jedna plesová a poslední věnována nějakému osobnímu tématu, které si dle mého názoru zaslouží pozornost. Letos to byla kolekce Vlčí máky na podporu válečných veteránů a Spolku Vlčí máky, který se o ně stará.

7) Kde čerpáte inspiraci? 

Ona se čerpá asi i sama. Mám od malička doslova nevyčerpalelnou potřebu malovat a zároveň miluju módu a vymýšlení postavě lichotících střihů a vzorů. Představte si třeba obrovský fantastický čokoládový dort, po kterém neztloustnete a pořád ho chcete a můžete jíst, navíc v něm vždycky objevíte úplně novou ingredienci. Tak zhruba to je pro mě tvorba. Ale určitě mě hodně inspirují i lidé, ráda si je prohlížím a vymýšlím, co by jim slušelo. 8)Pro jakou dívku nebo ženu jsou určeny vaše modely? Když si vybavím zákaznice značky Anna Anna, na prvním místě mě napadne: inteligentní ženy, velmi často v řídících pozicích, ředitelky a podnikatelky, právničky (právě pro ně vždy připravuji Byznys řadu). Jsou to ženy sebevědomé, krásné a úspěšné, což nemyslím jen z hlediska kariéry, ale třeba i rodinného života nebo přístupu k životu. Občas mě potěší i zakázka pro tanečnici, sportovkyni či ženu z showbyznysu. Mám ke svým zákaznicím osobní vztah, jsou to zajímavé ženy, které se nebojí vypadat exkluzivně a žensky a investovat do nákladné ruční práce. Mnoho modelů jsem vymyslela právě díky nim, inspirovaly mě k zajímavému střihu či neobvyklým barevným kombinacím.

sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama